Vi har flyttat! Vi finns nu mera på:
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

http://www.segalovers.se/


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Några bilder på guldkornen

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Några bilder på guldkornen Empty Några bilder på guldkornen sön apr 17, 2011 3:09 pm

Trooper



Ja jag får väl lägga upp några bilder på guldkornen ur min samling, kommer mer när jag har tid och möjlighet.

Dreamcast HKT-01 Dev Kit
Några bilder på guldkornen Th_2-DC_Devkit_HKT-01_Front Några bilder på guldkornen Th_1-DC_Devkit_HKT-01_Back

Dreamcast R7

Några bilder på guldkornen Th_3-R7front Några bilder på guldkornen Th_2-R7back Några bilder på guldkornen Th_1-R7andcontroller

Segagaga D-Direct Limited Edition

Några bilder på guldkornen Th_DC_Segagaga_D-Direct_Limited_Edition_Box_Front Några bilder på guldkornen Th_DC_Segagaga_D-Direct_Limited_Edition_Box_Inside Några bilder på guldkornen Th_DC_Segagaga_D-Direct_Limited_Edition_Box_Inside_02 Några bilder på guldkornen Th_DC_Segagaga_D-Direct_Limited_Edition_Pin_Box_Front Några bilder på guldkornen Th_DC_Segagaga_D-Direct_Limited_Edition_Pin_Box_Inside

SH-400 Steering Wheel
Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_SH-400_Box_Top Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_SH-400_Box_Unit

SK-1100 Keyboard
Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SK-1100_Box_Front Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SK-1100_Box_Inside

SG-1000
Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SG-1000_Box_Front Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SG-1000_Unit_Front

SG-1000MkII
Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SG-1000II_Box_Front Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SG-1000_II_Unit_Front

SC-3000
Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SC-3000_Box_Back Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_SC-3000_Unit_Front_02

Sega Graphic Board
Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_Graphic_Board_Box_Front Några bilder på guldkornen Th_SG1SC3_Sega_Graphic_Board_Unit



Senast ändrad av Trooper den tis apr 19, 2011 9:19 am, ändrad totalt 1 gång

2Några bilder på guldkornen Empty Sv: Några bilder på guldkornen sön apr 17, 2011 5:11 pm

AlmostOriginal

AlmostOriginal
Admin / Grundare
Admin / Grundare

Wow fina grejor Shocked

https://sega.swedishforum.net

3Några bilder på guldkornen Empty Sv: Några bilder på guldkornen sön apr 17, 2011 5:24 pm

Trooper



Jodå, en del godis har jag hunnit samla på mig under årens lopp Smile

4Några bilder på guldkornen Empty Sv: Några bilder på guldkornen sön apr 17, 2011 8:05 pm

stattin



MM R7an är fin, hade en sån jag med förr..

Exakt vad är SeGaGaGa för nått?
Vad har HKT-01 Dev Kit för egenskaper, är det någon slags utvecklings plattform eller eller bara ett Dramcast i mängden?

5Några bilder på guldkornen Empty Sv: Några bilder på guldkornen mån apr 18, 2011 4:41 am

Trooper



Segagaga är i korta drag ett rollspel där man tar på sig rollen som Segas räddare som ska försöka få företaget på fötter igen. Släpptes bara i japan och är alltså på japanska men det pågår ett översättningsprojekt sedan några år tillbaka så med lite tur kan man så småningom få spela det på ett språk man förstår Smile Den versionen jag har är en specialversion som släpptes via D-Direct och enbart kunde köpas därifrån, i paketet får man en SGGG T-shirt, en Filofax, spelet, och en liten trälåda med Segapins.

Mer info om Segagaga

HKT-01 är en utvecklingsenhet, den gavs/såldes alltså till företagen som utvecklade spel för Dreamcast. I nuläget har man väl ingen "nytta" av den eftersom det finns billigare och enklare sätt att utveckla DC spel men som samlarobjekt är den ju trevlig eftersom det inte finns enorma mängder av dem, åtminstone inte hos privata samlare. Dessutom kan man ju spela på den om man vill det, som du ser på bilden har den VGA/S-Video/Kompositutgångar och man kan ställa om regionen på den så att man kan spela alla spel på den.

6Några bilder på guldkornen Empty Sv: Några bilder på guldkornen tis apr 19, 2011 9:19 am

Trooper



Har uppdaterat mitt första inlägg med lite mer Segagodis Smile

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet